Rešovské vodopády

Čtvrtek 14.Říjen 2010

Kaňon řeky Huntavy a kaskády, které zde řeka vytváří, jsou prvotřídní turistickou atrakcí.

Výchozí bod je obec Rešov a rozcestník u autobusové zastávky. Vycházíme po červené směr Rešovské vodopády 1,5 km. Výrazným klesáním přijdeme k rozc. Fialův mlýn (400 m), kde odbočíme vpravo a po chvíli chůze podél řeky přijdeme k Rešovským vodopádům (425 m). Najdeme zde geomorfologicky významnou kaňonovitou soutěsku 200 m dlouhou a 6-10 m širokou se skalními stěnami až 20 m vysokými a kaskádami. V okolí se vyskytuje vzácná květena, pod zříceninou se nachází horolezci využívaná cvičná skála Čertova stěna.

Jejich krásu si nejvíce vychutnáme, budeme-li pokračovat ještě dále po červené a projdeme kaňonem kolem jednotlivých kaskád až k rozcestí Nad vodopády (460 m). Poté můžeme jít ještě kousek po zelené (asi 100 m) a prohlédnout si pěkný skalní masív, na jehož vrcholku se nachází zbytky neznámého středověkého hradu. Tento úsek je veden přímo skalnatým korytem řeky, a proto je vhodnější mít pevnou obuv, protože i když ty nejobtížnější pasáže lze překonat po dřevěných schodech nebo můstcích, pohybujeme se i po vlhkých kamenech.